Poke'mon: Tiny Addventures

The place to post Flash-based creative projects.
Forum rules
This forum is for posting and collaborating upon third party Flash work. Please do not post request-threads, and avoid posting artwork that is not your own unless it is being used as a reference.

Re: Poke'mon: Tiny Addventures

Postby Humadragon2016 (2) » Wed May 08, 2019 2:34 am

i mean DC comics not the wasington DC
Humadragon2016 (2)
 
Joined: Thu Jan 25, 2018 9:28 pm

Re: Poke'mon: Tiny Addventures

Postby musical74 » Wed May 08, 2019 3:42 am

Just keep in mind that if you have too many things it'll be a massive sprawling game - and never get completed. I know a dev that scrapped a game because it started becoming way too epic and he couldn't handle it. Having DC and Marvel characters (and Star Wars) is fine so long as it doesn't become too many things to track and the game doesn't get finished as a result.
User avatar
musical74
 
Joined: Wed Dec 01, 2010 5:58 am
Location: Somewhere in the Neko clan

Re: Poke'mon: Tiny Addventures

Postby Humadragon2016 (2) » Wed May 08, 2019 6:20 am

i'd say only 3 main crossovers if anything the others would be easter eggs.
Humadragon2016 (2)
 
Joined: Thu Jan 25, 2018 9:28 pm

Re: Poke'mon: Tiny Addventures

Postby Heath0069 » Wed May 08, 2019 7:13 pm

How about DC Harley Quinn
User avatar
Heath0069
 
Joined: Sat May 06, 2017 9:29 pm

Re: Poke'mon: Tiny Addventures

Postby Humadragon2016 (2) » Mon May 13, 2019 7:35 pm

a safe farm town...hmm
Humadragon2016 (2)
 
Joined: Thu Jan 25, 2018 9:28 pm

Re: Poke'mon: Tiny Addventures

Postby Heath0069 » Mon May 13, 2019 7:40 pm

Humadragon2016 (2) Wrote:a safe farm town...hmm


I like it maybe a sexy Miltank that loves her master. XXX
User avatar
Heath0069
 
Joined: Sat May 06, 2017 9:29 pm

Re: Poke'mon: Tiny Addventures

Postby Humadragon2016 (2) » Tue May 14, 2019 4:12 am

heath you have your futa james one of the spies will have miltank
Humadragon2016 (2)
 
Joined: Thu Jan 25, 2018 9:28 pm

Re: Poke'mon: Tiny Addventures

Postby Heath0069 » Wed May 15, 2019 2:16 pm

Humadragon2016 (2) Wrote:heath you have your futa james one of the spies will have miltank


Okay that's fine
User avatar
Heath0069
 
Joined: Sat May 06, 2017 9:29 pm

Re: Poke'mon: Tiny Addventures

Postby Humadragon2016 (2) » Fri May 17, 2019 1:10 pm

is it just me or is most locked up? in some way i would like to think our pages on here are more calm then most where there is arguments and the like. i don't think me or heath would lock any of ours up for a while (besides we're vampires of the mind we need ideas! [sorry been playing vampyr too much LOL])
Humadragon2016 (2)
 
Joined: Thu Jan 25, 2018 9:28 pm

Re: Poke'mon: Tiny Addventures

Postby musical74 » Fri May 17, 2019 5:20 pm

Awhile back there was a "cleaning up", where threads that were X days old without a reply got locked down. This was done to prevent necro-posting, either by newbies who didn't know better or a thread was dead and all the posting was "so what happened?". A few have asked that their threads be locked (Pokemorph) but the vast majority was "don't nerco a thread just to ask if the game is still being worked on". You and Heath shouldn't have anything to worry about on that end.
User avatar
musical74
 
Joined: Wed Dec 01, 2010 5:58 am
Location: Somewhere in the Neko clan

Re: Poke'mon: Tiny Addventures

Postby Humadragon2016 (2) » Fri May 17, 2019 7:26 pm

ya either me or him are keeping an eye on them tho we go 3 so one might be forgotten lol
Humadragon2016 (2)
 
Joined: Thu Jan 25, 2018 9:28 pm

Re: Poke'mon: Tiny Addventures

Postby Heath0069 » Sun May 19, 2019 6:33 pm

Humadragon2016 (2) Wrote:ya either me or him are keeping an eye on them tho we go 3 so one might be forgotten lol



Could we somehow make the intro like just a normal title screen?
User avatar
Heath0069
 
Joined: Sat May 06, 2017 9:29 pm

Re: Poke'mon: Tiny Addventures

Postby Humadragon2016 (2) » Sun May 19, 2019 7:57 pm

...heath i mean when you start the game but ya we could
Humadragon2016 (2)
 
Joined: Thu Jan 25, 2018 9:28 pm

Re: Poke'mon: Tiny Addventures

Postby Heath0069 » Mon May 20, 2019 12:07 pm

Well...we could do it like Mystical Quest
User avatar
Heath0069
 
Joined: Sat May 06, 2017 9:29 pm

Re: Poke'mon: Tiny Addventures

Postby Humadragon2016 (2) » Mon May 20, 2019 6:34 pm

i can get it to shine but i'll need humbird0's help figuring out how to add the little details
Humadragon2016 (2)
 
Joined: Thu Jan 25, 2018 9:28 pm

Re: Poke'mon: Tiny Addventures

Postby Humadragon2016 (2) » Mon May 20, 2019 9:43 pm

so- (as with how the poll says) i was thinking of making the intro a bit big desribing how the pokemon world changed and how the 3 games could be link in some way exsplaining why me and heath are even in a war like state in the game so the players arn't going in fully blind (and explain why the map changed LOL) i'm not sure if i'll fuck with the tittle screen too much or not tho humbird didn't really putted a how to use his engine without using flash to edit it. but i'll try my best to fit everyone in a good spot.

also witch type of universes are we going with for DC and MARVEL? cuz if we're doing cinematic i can already tell we're gonna hit a lot of bumps

(just to let you guys know there will be some chacters i probly won't add at all from marvel and dc

Speaking of heros how meany universal clones should we be allowed in the same universe? between these two heroic comics they tend to fuck your mind if there's more then a spasific number of heros that are 100% the same so like miles spider-gwen and spider-ham could be safe but otto as spider-man spider-man from amazing and ultamate could get confusing cuz they have the same- EVERYTHING
Humadragon2016 (2)
 
Joined: Thu Jan 25, 2018 9:28 pm

Re: Poke'mon: Tiny Addventures

Postby Heath0069 » Tue May 21, 2019 3:24 am

Humadragon2016 (2) Wrote:so- (as with how the poll says) i was thinking of making the intro a bit big desribing how the pokemon world changed and how the 3 games could be link in some way exsplaining why me and heath are even in a war like state in the game so the players arn't going in fully blind (and explain why the map changed LOL) i'm not sure if i'll fuck with the tittle screen too much or not tho humbird didn't really putted a how to use his engine without using flash to edit it. but i'll try my best to fit everyone in a good spot.

also witch type of universes are we going with for DC and MARVEL? cuz if we're doing cinematic i can already tell we're gonna hit a lot of bumps

(just to let you guys know there will be some chacters i probly won't add at all from marvel and dc

Speaking of heros how meany universal clones should we be allowed in the same universe? between these two heroic comics they tend to fuck your mind if there's more then a spasific number of heros that are 100% the same so like miles spider-gwen and spider-ham could be safe but otto as spider-man spider-man from amazing and ultamate could get confusing cuz they have the same- EVERYTHING



Marvel sounds good with She-Hulk
User avatar
Heath0069
 
Joined: Sat May 06, 2017 9:29 pm

Re: Poke'mon: Tiny Addventures

Postby Humadragon2016 (2) » Tue May 21, 2019 6:42 am

ya but i'm talking about do we use earth 616 plus miles spider-gwen ect or just use whatever i'm sure some nerds out there would apreate the twist of other universes i'm getting kinda crazy with the idea in my head myshelf but again it can be confusing if we jus keep them all the same
Humadragon2016 (2)
 
Joined: Thu Jan 25, 2018 9:28 pm

Re: Poke'mon: Tiny Addventures

Postby Humadragon2016 (2) » Thu May 23, 2019 4:46 am

also of course we're gonna have the female team of the advengers i'm gonna try my best to even add some info people didn't know for awhile
Humadragon2016 (2)
 
Joined: Thu Jan 25, 2018 9:28 pm

Re: Poke'mon: Tiny Addventures

Postby musical74 » Sat May 25, 2019 7:01 am

*peeks in* Harley Quinn...must have Harley Quinn...and Invisible Woman...can see lots of silliness regarding bumping into her...

That aside, one question that I've been meaning to ask you guys, how long are you intending this to be? Will it be short (less than 3 hours), a good chunk of a day (say, 8 hours) or is this one that will take 40+ hours to complete? (Granted, I don't think you are planning anything as ambitious as The Last Sovereign but I'm curious on how long this is gonna be!)
User avatar
musical74
 
Joined: Wed Dec 01, 2010 5:58 am
Location: Somewhere in the Neko clan

PreviousNext

Return to Flash Projects



Who is online

Users browsing this forum: Shadow1987